leopard iklan

Monday 21 July 2014

#ProjectSister - Membantu Warga Homeless

Salam Ramadhan 23~

Since harini aku ada sedikit kelapangan makanya aku nak share pada uols tentang Unplanned Event kitorang iaitu Project Sister membantu warga homeless.  Benda ni sebenarnya just plan on the spot bilamana one of my Project Sister (will next called PS grup) plan dekat whatssap group untuk bagi warga homeless juadah berbuka. So kawan2 yang lain reply bagi feed back 'macam best je' 'macam nak je' then kitorang terus proceed untuk plan betul-betul.

Teruslah  PS grup member ni decide nak bagi ape nak donate sorang bape. Then plan nak masak ape. bebual-bebual dalam whatsapp tapi seriously tak sangka semua orang bagi positif feedback. Pastu decide nak buat hari apa. Lokasi kat mana. Pada aku memula macam yeye la bebudak ni tapi eh eh tak sangka dengan izin Allah dengan niat murni kitorang dapat juga segalanya berjalan lancar. 

The group members;-

Dari Kiri, Leen, Aku , Eina, Aen (idea dari beliau), Non, Didi & Atie


So here of the details of the event ;-

Hari : Sabtu , 18 July 2014
Lokasi : Sekitar Bazar Karat JB , CS. 
Makanan : Nasi + Ayam Kicap + Sayur Kubis. (Just a simple menu sebab this is our 1st time untuk sumbangkan pada homeless)

So, pagi sabtu tu Atie, Non dengan Didi datang rumah aku untuk ambik beras sebab aku plan nak sponspor beras 1 bag. Boleh jimatkan kos kan. Beras tu pun balance masa wedding aku aritu. So daripada lambat pakai baik kita sodokah. tak gitu kawan-kawan.

Then diorang pergi beli barang2 basah pastu diorang pergi rumah Non -sponsor dapur utk masak- . Kul 12.30 aku & Eina datang tolong rewang. Rewang katakooo. Siap 30 bungkusan dalam kul 3.30pm. Aku memula tak nak join tuk agih2kan makanan tapi bila call asben aku dia cakap dia tak dapat balik berbuka maka aku mintak izin nak join. Dan dia bagi. suka.!

So, pergi 2 kereta. Then drop Didi sebab asben dia pun nak join venture. Sampai JB drop Eina plak sebab asben dia pun join venture. Asben aku je tak join bz lol. haha. Then sampai kul 6.30pm da petang kitorang lincah divide 2 grup untuk kasi setel 30 bungkus makanan pada homeless.








Eventhough Leen, Eina & Didi bawak hero & heroin diorang, budak2 tu tak menggangu langsung. Senang kerja. Pukul 7.15pm lagi beberapa minit nk berbuka semua pun habis. Jumpa balik dekat kereta dan lincah pergi Dataran JB. 

Berbuka kat sana. Hmm. Tetiba macam kitorang yg homeless sebab makan kat atas simen. kahkah. Pengalaman kot. Ala mengada betul. 







But  #LetwetakeaSELFIEFirst (Bajet IG ada Hashtag LOL)







Sebelum balik, kitorang plan untuk next project dan hope bole dapat sponspor T_T hehe. Takdelah. Kitorang buat ni just for fun. Takde pun kata nak show off or else. Gathering pun iye jugak kan. Saham akhirat katanya.


Last ;-


Bye. Semoga friendship kita utuh. 




No comments: