leopard iklan

Thursday 17 July 2014

Perasaan

Dulu aku bujang. Dan aku sedikit tidak peduli tentang bagaimana menjadi isteri solehah, bagaimana menjaga keterampilan diri. Bagaimana cara memasak. Dan blablabla.
Aku hanya tahu buat sepah. Buat kelakar. Dan buat bodoh.
Itulah aku.

Sampai mak aku pun risau.
Alah bukan emak aku sorang lah kot.
Semua emak pun.
Kalau peel anak die tak berapa semenggah.
Lepastu mintak dikahwinkan.

Mak kau akan paling risau.
Atau buat-buat risau. Mungkinlah.

Tapi percayalah. Semua kerisauan tu bersifat sementara.

Aku pun macam tu. macam ye tak ye nak kahwin. Macam betul ke nak jadi isteri.
Macam tak bersedia. Macam
Ai. Banyak sangat macam dia.

Nah sekarang dah pun kahwin. Dah pun jadi isteri. Dah dekat dua bulan dah pun.
Dia punya perasaan? Macam mane nak cakap. Kalau dah jadi isteri kau akan rasalah nanti.

Sebab perasaan ni sebenarnya mengada lebih. Jangan layan ‘macam’ tu banyak sangat ok.

Kahwinlah. It’s fun. 

No comments: