leopard iklan

Wednesday 11 June 2014

Sempurna

Kita nak cari siapa dan apa dalam hidup ni sebenarnya?
Kita pandang semua orang pun kita akan letak pertanyaan yang sama dan serupa.

Eh dia tu gini. Dia tu gitu.

Muka cantik tapi pendek. Muka hensem tapi bini buruk. muka tak cantik tapi bini lawa. Muka tak cantik tapi duit banyak. muka cantik tapi hidup menyusahkan orang. Gigi tak rata. Hidung pesek. Muka garang nak mampus.



Kenapa?

Kenapa mesti kita nak pertikai semua tu.
Kita siapa?

Tuhankah kita? Tidak, bukan?

Dahtu?

Aku dah lelah.
Aku dah penat.
Aku dah letih.
Aku dah bosan nak terus hidup dalam mencari kesempurnaan dimata manusia.

Kau bagi pandangan – katanya.

Terpulang aku nak ikut atau tak. – betul.


Tapi, kau bagi pandangan pada hal-hal yang kau tak tahu dan tak rasa. Kau faham sekarang?

No comments: