leopard iklan

Wednesday 19 February 2014

Wedding Checklist 99days to go...

Hi.
Disebabkan wedding counter dalam blog picisan aku ni dah show yang tinggal lebih kurang 99 haru saja lagi (oh mak kau tinggal 99 hari lagi??) sebelum wedding day aku makanya aku nak share checklist dan wedding progress aku. Hehe.

Eleh tak yah lah konon2 nak terperanjat sangat laa kan tinggal bape hari lagi. Kalau dah jenis balik kerja membuta kau rasa masa tu jalan makin lambat ke ha?


Tapi kan, aku lupa aku copy checklist ni kat mana. Kalau sesapa rasa aku copy dia punya checklist, awal-awal la eh aku mintak maaf. Siyes aku lupe.


Dan kalau kau orang tengok yang kat bawah checklist aku ni, mostly sume benda masih PENDING. Sebenarnya kan, kita bole tukar dari PENDING kepada PENING sebab memang PENING ye tak nak kahwin ni??? HAHA. Sape kate pening kita geng.


Tarikh

- Nikah : 30 May 2014
- Majlis Resepsi  : 31 May 2014
- Majlis Bertandang :  07 June 2014


Tempat

- Nikah : Depan pelamin dalam rumah mak bapak di Felda Air Tawar 3 Kota Tinggi Johor.
- Majlis Resepsi : Pun sama dekat rumah alamat seperti diatas.
- Majlis Bertandang: Taman Sri Saujana, Kota Tinggi, Johor.


Masa

- Nikah : -tak pasti nak kena cek kekosongan Tok Kadi dulu.
- Majlis Resepsi: 12tghari - 4pm
- Majlis Bertandang: 12tghari - 4pm


Kursus Kahwin & Dokumen

- Kursus Kahwin (perempuan) :  DAH SETTLE (YEAH!!)
- Kursus Kahwin (lelaki) :  DAH SETTLE JUGE
- HIV Test :  PENDING
- Borang nikah :  PENDING
- Borang Tok kadi :  PENDING


Jumlah Tetamu

- Nikah : 100 orang
- Majlis Resepsi : dalam 1000 orang saja. Kad 700keping.
- Majlis Bertandang :  out of list

Kad Undangan

- Nikah : tak pakai kad. Pakai mulut saje.
- Majlis Resepsi: PENDING
- Majlis Bertandang: out of list


Catering

REWANG KAMPUNG cost up to RM6000++

Kek Perkahwinan

- Majlis Resepsi: SPONSORED BY NORIN
- Majlis Bertandang: out of list


Senarai Jemputan

- Majlis Resepsi: PENDING
- Majlis Bertandang: out of list


Aturcara Majlis

Akan direview semula setelah mendapat tahu kekosongan Tok Kadi supaya dapat arrange waktu untuk outdoor sekali.

Make Up Artist (MUA)

- Nikah :  Bridal
- Majlis Resepsi:  Bridal
- Majlis Bertandang: out of list


Pelamin &  Makan Damai & Bilik Tidur

- Nikah : BY KLASIK ANDAMAN KOTA TINGGI : DONE BOOKING
TEMA WARNA: cream & champagne

- Majlis Resepsi: BY KLASIK ANDAMAN KOTA TINGGI : DONE BOOKING
TEMA WARNA: tiffany blue & peach

- Majlis Bertandang: out of list


Baju Pengantin

- Nikah(Perempuan) :  50% done (tinggal patch lace and pearl)
- Nikah(Lelaki ) :  PENDING
- Majlis Resepsi :  PENDING (design baju baru)


Kasut Kahwin

- Nikah (Brides) :  PENDING
- Majlis Resepsi (Bride) :  PENDING
- Majlis Bertandang (Bride):  PENDING
- Groom :  PENDING



Bridesmaids/ Best-man

- Nikah (Bridesmaids): 4 GOJES COUSIN : PENDING
Attire  PENDING
Warna baju : Champagne

- Nikah (Bestman): 4 HANDSOME COUSIN : PENDING
Attire PENDING
Warna baju : Black



Pengapit

Majlis Resepsi: : PENDING
- Majlis Bertandang : PENDING


Hantaran

Kasut : PENDING
Handbag : PENDING
Jam Tangan : PENDING
Cincin : PENDING
Buku : PENDING
Set Wangian : PENDING
Sireh Junjung : PENDING
Manisan : PENDING



Ceritanya untuk majlis kali ini kami bercadang untuk beli barang-barang kami sendiri. Arahan dari encik Tunang. Eh bagus jugaklah sebab perempuan kena bagi lelaki kan lebih jadi biar dia sendiri sediakan. Demand sangat padan muka kau. HAHA.

Official Photographer (OP)

- Pre Wedding : PEKAN MAYA PHOTOGRAPHY : PENDING
- Nikah : PEKAN MAYA PHOTOGRAPHY: PENDING
- Bride's Reception : PEKAN MAYA PHOTOGRAPHY: PENDING
- Groom's Reception : out of list


Wedding Favors & Doorgifts

STATUS: PENDING


Handbouquet
- Nikah : DIY Satin Handbouquet - STATUS: CONSIDER DONE
- Majlis Resepsi : DIY Pearl Handbouquet - STATUS: CONSIDER DONE
-Majlis Bertandang  PENDING

Bunga Pahar
-          Nikah & Resepsi : DONE

Hiburan

- Resepsi : PENDING


LAIN-LAIN

-Road Signage :  PENDING
-Photobooth props : PENDING
-Candy Buffet Props : PENDING
Welcome Board : PENDING
-Bunting :  PENDING
-Guestbook : PENDING
-Bunga Manggar :  PENDING
-Transportation :  no need
- SPA :  PENDING




Nampak kan banyak PENDING? Pening tahu. 


Anyway yang out of list tu sebab bukan urusan aku pon kan. Semua belah tunang aku setel so aku tadah je badan aku. HAHAHA.

Sehingga berjumpa lagi nanti. Bye and thanks for reading. 

No comments: